Știm, în mare, care
sunt prețurile
din librării. De regulă, cam 20-30 lei, în medie, pentru o carte de 200-300
pagini. Mai știm și prețurile la care se vindeau până de curând cărțile atașate ziarelor naționale (Jurnalul,
Adevărul, România liberă)-nu mai mult de 15 lei (multe exemplare fiind
cartonate). Care e prețul „corect”? Ne-am putea gândi că acesta se află la intersecția dintre prețurile subvenționate ale cărților împachetate în
ziare și
cele majorate cu marjă de profit a librarului. Iți propunem însă un alt punct
de reper și
totodată un pont pentru a achiziționa cărțile mai ieftin.
Ai
auzit probabil de cel mai mare mall de cărți on-line: elefant.ro. Pe
Elefant majoritatea cărților au reduceri de 15-20% față de valorile la care le găsești în librării.
Normal, de vreme ce costurile unui magazin electronic sunt cu totul altele
decât în cazul unuia fizic, precum o librărie. Dacă vei cumpăra on-line o carte
de 30 de lei, reducerea de 25% (7,5 lei) nu rezolvă mare lucru din cauza
costurilor de expediție pe care nu le suportă clientul unei librării (aproximativ 8 lei prin
curier). Dar dacă vei cumpăra mai multe, deja intri pe economii. Și acest lucru are două
tăișuri:
în librăria fizică vei putea să răsfoiești în voie cartea dorită, să te lămurești dacă te interesează
sau nu. În cazul librăriei electronice acest lucru nu e posibil astfel încât riști să cumperi multe
cărți care
le-ai evita într-o librărie clasică după ce întorci câteva pagini. Cel mai bun
mod de a face cumpărături inteligente de carte este să te duci într-o librărie,
să răsfoiești în voie, să măsori de câte ori vrei calitatea și noutatea conținutului, după care să
te întorci frumos acasă și să dai o comandă prin elefant.ro pentru a cumpăra câteva titluri (la
o singură carte nu faci nici o afacere, cum spuneam). În acest fel vei reuși să faci ceva
economii.
N-am
rezolvat însă întrebarea din start-care e prețul corect al unei cărți? Ei bine, înainte de
Mihail și
Gavril, elefant.ro a derulat o promoție-reducere de 40% la orice titlu! Ce părere ai,
a fost o campanie de marketing care urmărea să crească vizibilitatea brandului
elefant cu prețul vânzării în pierdere a unui număr impresionant de cărți? Sau a fost doar o
campanie prin care Elefant își reducea la minimum (poate chiar până la zero) marja de profit pentru
a deveni mai vizibil? Eu aș merge pe a doua variantă, ceea ce înseamnă că prețul corect pentru o carte este
cel din campania Elefant dinainte de sărbătoarea amintită, la care am adăuga o
marjă de profit decentă, de 5-10%. Nu ai decât să aștepți deci promoțiile care să ducă prețul cărților aproape de
valoarea „corectă”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu