marți, 14 octombrie 2014

Cat de oneste sunt mega-reducerile?

Cine nu visează să cumpere la jumătate de preț, sau măcar cu 30-40% mai ieftin? De multe ori însă disconturile umflate nu fac decât să ducă la valoarea reală obiectele oferite.

Iată un caz din experiența personală. În urmă cu câteva luni cel mai mare retailer on-line a derulat o campanie de mega-reduceri. Mi-a sărit în ochi trecând în revistă oferta un televizor LED de marcă (Toshiba) oferit cu o reducere de 30%. Suna bina, dovadă că stocul a fost destul de repede epuizat. Am avut curiozitatea să privesc însă mai în detaliu specificațiile și să caut la câteva luni distanță opiniile cumpărătorilor. Și am avut câteva surprize. În primul rând, specificațiile. Un televizor cu diagonală de 81 cm dar fără tuner TV (DVB-T/C) și port USB nu sună prea bine, nu? Iar review-urile utilizatorilor arătau din plin nemulțumirea multora-imaginea nesatisfăcătoare, lipsa unor dotări, etc. Într-un cuvânt, discountul de 30% aducea probabil produsul în zona prețului sau corect pentru ce oferea, prețul neredus fiind mai degrabă un tribut plătit brandului sau doar o „ancoră” pentru amatorii de reduceri. 
Un exemplu amuzant în acest sens îl oferă site-ul gearbest.com, un magazin on-line chinezesc de gadgeturi unde toate produsele sunt listate cu discounturi de minim 30% (frecvent 40-60%). Prețurile după reduceri sunt mici, asta le și face atractive eclipsând lipsa service-ului și garanția inexistentă (cine își retrimite telefonul în China pentru a fi reparat?). Disconuturile mari sunt gândite să tragă de mâneca vizitotorii semnalându-le „oportunitatea” deși dacă clientul potențial s-ar gândi cum ar arăta prețurile nereduse cuplate cu lipsa garanțiilor, riscul de transport pe distanță lungă, etc și-ar da seama repede că este vorba doar de o strategie de marketing a comerciantului on-line.
Am enumerat exemplele de mai sus pentru că în curând asupra noastră se va lansa un nou bombardament de reduceri reale sau doar aparente pe durata festivalului de vânzări en gros Black Friday. Amintiți-vă deci că momentul în cauză reprezintă o oportunitate în special pentru comercianți și nu tot ce este redus va este neapărat necesar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu