Dacă televizorul ne povestește lumea, merită să aloci cât mai mulți bani pentru o poveste frumoasă? De fapt, “povestea” conține mult marketing iar televizoarele smart pot fi obținute și cu bani mai puțini.
Sunt mai multe cercetări care arată că în momentul în care parcurgem un text scris sau ascultăm o prelegere, spiritul nostru critic cenzurează ideile emitentului pe când în cazul unui mesaj (tele)vizual, suntem mult mai dispuși să luăm de bune aserțiunile incluse în acesta fără a le pune în discuție. Din acest motiv-capacitatea de a ingurgita mesaje publicitare fără o privire foarte circumspectă-s-a ajuns ca din 100 de minute de emisie la TV circa 30 să fie publicitatea iar restul partea editorială (de multe ori cu inserții nemarcate de publicitate și aceasta).
De altfel, privitul la televizor este asemanator unui drog ușor, telespectatorul intră repede în starea de relaxare iar când butonul oprit al telecomenzii este folosit relaxarea dispare brusc, de unde nevoia de a o regăsi cât de repede.
Dorința de a avea diagonale cât mai mari și opțiuni cât mai numeroase pentru cutiile în care privim lumea atât de des (jumătate din timpul liber în țările dezvoltate este petrecută în față micilor ecrane) și de a investi serios pentru asta, pare cel puțin hazardată din două motive.
În primul rând, din cauza vulnerabilității telespectatorului și dependenței pe care o poate căpăta uitându-se prea mult în fața ecranului, cum arătam mai sus.
Apoi, pentru că un televizor” smart”( cel mai trendy în acest moment, cel care oferă interetul pe ecran mare) al cărui preț începe de la 1.500 lei pentru diagonale peste 80 cm, poate fi obținut dintr-un televizor led obișnuit plus un mediabox care nu costă mai mult de 50 de dolari (vezi geekbuying.com, se pot face comenzi și din România). Diferența este de câteva sute de lei bune la preț (400-500) și un plus suplimentar în dreptul soluției cu mediabox ( poate fi folosit și drept mini-computer cu android legat la un alt monitor din casă) .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu