Vorbim
despre demisia din postura de client/consumator, ceea în care ai deja
asigurate alternative de rezervă iar furnizorul e pregătit să
supraliciteze pentru a te păstra.
Să-ți dai demisia ca angajat, mizând doar pe faptul că patronul te va momi cu noi avantaje (creștere sa salariu, bonusuri, un nou statut) pentru a rămâne poate fi riscant. De-a demisia te joci doar când ai oferte concrete de la concurență sau dezavantajele sunt mai mari rămânând decât avantajele ce rezultă din plecarea din companie.
Există însă situații în care demisia nu presupune niciun risc deși n-ai încă oferte concrete de la alte companiii și mă refer aici la demisia din postura de client/abonat. Furnizorii de telefonie, cablu, internet, mereu în goană după clienți noi, sunt pregătiți să supraliciteze confruntați cu perspectiva de a pierde clienți în dauna concurenței.
Cum recunoști zonele în care este avantajos să te joci de-a demisia? Urmărește noile oferte, adresate abonaților recenți iar dacă sesizezi că acestea sunt mai bune decât cele din perioada în care te-ai abonat tu însuți, atunci poți risca liniștit să ți se accepte plecarea fără bonusul de client fidel. Cu atât mai mult cu cât sesizezi la concurență ceva avantaje comparative, prețuri mai mici, etc.
Singurul disconfort aici este că nu poți amenința cu dezabonarea decât în preajma expirării perioadei minime contractuale sau după acest moment. Dacă te afli însă în această situație, nu uita că a juca puțin teatru la serviciul de relații cu clienții, pretextând că vrei să renunți la calitatea de abonat deoarece ești nemulțumit de prețuri vis-a-vis de concurență sau că tocmai ai primit o ofertă de nerefuzat din partea acestora, poate fi profitabil. După care nu-ți rămâne decât să aștepți-cel mai probabil vei fi sunat chiar în preziua încetării raporturilor contractuale iar un angajat de la vânzări îți va face o nouă ofertă de "fidelizare”.
Nu riști nimic dacă ți se acceptă demisia fără vreo contraofertă deși in realitate chiar n-ai vrea să renunți la serviciul în cauză, acesta fiind preferabil celor ale companiilor concurente; spre deosebire de angajatori, companiile de utilități nu vor refuza niciodată un bun platnic care dorește să redevină client, doar pentru că a cochetat cu ideea de a migra la alt furnizor.
Să-ți dai demisia ca angajat, mizând doar pe faptul că patronul te va momi cu noi avantaje (creștere sa salariu, bonusuri, un nou statut) pentru a rămâne poate fi riscant. De-a demisia te joci doar când ai oferte concrete de la concurență sau dezavantajele sunt mai mari rămânând decât avantajele ce rezultă din plecarea din companie.
Există însă situații în care demisia nu presupune niciun risc deși n-ai încă oferte concrete de la alte companiii și mă refer aici la demisia din postura de client/abonat. Furnizorii de telefonie, cablu, internet, mereu în goană după clienți noi, sunt pregătiți să supraliciteze confruntați cu perspectiva de a pierde clienți în dauna concurenței.
Cum recunoști zonele în care este avantajos să te joci de-a demisia? Urmărește noile oferte, adresate abonaților recenți iar dacă sesizezi că acestea sunt mai bune decât cele din perioada în care te-ai abonat tu însuți, atunci poți risca liniștit să ți se accepte plecarea fără bonusul de client fidel. Cu atât mai mult cu cât sesizezi la concurență ceva avantaje comparative, prețuri mai mici, etc.
Singurul disconfort aici este că nu poți amenința cu dezabonarea decât în preajma expirării perioadei minime contractuale sau după acest moment. Dacă te afli însă în această situație, nu uita că a juca puțin teatru la serviciul de relații cu clienții, pretextând că vrei să renunți la calitatea de abonat deoarece ești nemulțumit de prețuri vis-a-vis de concurență sau că tocmai ai primit o ofertă de nerefuzat din partea acestora, poate fi profitabil. După care nu-ți rămâne decât să aștepți-cel mai probabil vei fi sunat chiar în preziua încetării raporturilor contractuale iar un angajat de la vânzări îți va face o nouă ofertă de "fidelizare”.
Nu riști nimic dacă ți se acceptă demisia fără vreo contraofertă deși in realitate chiar n-ai vrea să renunți la serviciul în cauză, acesta fiind preferabil celor ale companiilor concurente; spre deosebire de angajatori, companiile de utilități nu vor refuza niciodată un bun platnic care dorește să redevină client, doar pentru că a cochetat cu ideea de a migra la alt furnizor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu