miercuri, 18 iunie 2014

Facturi prin email pentru saracuti cu duhul

Dacă accepți să primești pe mail facturile la gaze, energie electrică sau telefonie e ca și cum ai plăti de două ori pentru același serviciu contribuind și la creșterea șomajului în economie.
 
De regulă, cele mai dese apeluri la primirea facturii prin e-mail le lansează furnizorii de gaze, energie electrică, internet și telefonie, de multe ori aceștia punând la bătaie și niște premii prin tragere la sorți pentru a trezi interesul clienților. Din păcate, cei care acceptă să primească factura pe mail își asumă în acest mod costuri suplimentare pentru un serviciu deja inclus în factură.
 
Spunem acest lucru deoarce furnizorii de utilități integrează în facturi toate costurile aferente-producția, logistica, mentenanța, etc-plus, evident, marja lor de profit. 
 Cu alte cuvinte ai plătit deja pentru emiterea și distribuirea facturii.
 
Dacă vei primi factura pe mail lași în conturile furnizorului costurile de emitere și distribuție (cineva bagă facturile în cutia ta poștală lună de lună) dar cheltui suplimentar pentru tipărirea acesteia pe cont propriu (coli, tonner, etc). Ca să nu mai pomenim că vei contribui în acest fel și la creșterea șomajului (vor exista mai puțini angajați pentru distribuirea facturilor fizice), un fenomen care te poate lovi indirect-șomaj mai mare înseamnă cerere redusă în economie, deci mai puține comenzi și pentru firma unde lucrezi în prezent
 
Ceva similar se petrece când citești singur indexul contoarelor de gaze, apă, energie electrică, etc. Nu beneficiezi de reduceri din partea furnizorilor pentru respectivul efort, ci doar cotizezi la majorarea marjei lor de profit (mai puțini angajați care să facă asta).
 
Iar în unele cazuri se pierde un credit fără dobândă acordat de furnizor. Ne referim la plata facturilor cu consumul real odată la 3 luni, în momentul „regularizării”, în acest interval clienții plătind facturi cu un consum estimat. Cine își citește indexul disciplinat și are vârfuri de consum ce depășesc mediile multianuale, renunță la creditul fără dobândă acordat involuntar de furnizorul de utilități (consumul mărit se vede abia la citirea contoarelor de către un angajat al companiei).

8 comentarii:

  1. Presupun ca si bancomatele ar trebui interzise pentru ca provoaca somaj ... sarmanii casieri de banca neangajati.

    RăspundețiȘtergere
  2. "cheltui suplimentar pentru tipărirea acesteia pe cont propriu (coli, tonner, etc)."

    De ce exact as tipari o factura? O pastrez pdf undeva si gata. Deci nu este nici un cost suplimentar. In schimb scap de un teanc de hartii pe care sa le arunc la cos luna de luna.

    " un credit fără dobândă acordat de furnizor" - asta e amuzanta un "credit" de 50-100 de lei fara dobanda pe 2 luni. Grozav, asta schimba totul. Mi se pare net preferabil sa stiu ca sunt la zi cu cheltuielile si ca am costuri predictibile nu regularizari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. facturile se tiparesc pentru ca nu toata lumea vrea sa aibe internet banking...si daca il ai doar ca sa platesti facturile, uite un cost suplimentar asumat pe care furnizorul de utilitati nu ti-l compenseaza daca accepti sa primesti facturile pe mail

      Ștergere
  3. In amandoua cazurile e vorba de principiu aici, deja platesc pentru serviicile acestea ...sa ofere o reducere lunara si apoi renunt si eu la factura pe hartie. Si as putea spune ca si spatiul pe disk ma costa :)
    Cat despre cititul contoarelor, nu e treaba mea. Sunt oameni platiti sa o faca, de aia sunt platiti. Daca vor citire luna de luna sa scoata contoarele in afara apartementelor, curtilor etc... si sa vina personalul lunar sa le citeasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord cu autocitirea, dar factura prin email mi se pare cea mai comoda metoda. Ajunge sigur, aproape instant. Cealalta am mai patit ca incompetentii de la Posta sa nu-l aduca... + Abia astept sa dea faliment Posta Romana, le ce servicii varza au....

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Somajul pentru joburile necalificate creste, pe cand cererea pentru joburile calificate creste. Sistemul care genereaza PDF sau trimite factura direct in contul de online banking costa. E adevarat un job creat elimina zece necalificate si ramane si ceva profit pentru firma.

    Pana la urma e normal ca fiecare firma sa-si urmareasca maximizare profitului. Nu ca m-ar interesa profitul lor, dar timpul economisit sa platesc factura printr-un click merita toti banii.

    Apropo, din acelasi profil zilele astea e la moda greva taximetristilor, cauzata de Uber. Astia chiar nu s-au gandit la saracii taximetristi,cu familiile lor. Doar au dreptul la un job. Si clientii care folosesc serviciile Uber, chiar nu se gandesc la Uber care se imbogaseste. Factura tiparita in cazul Uber?

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca o mentalitate sanatoasa ne face sa ne gandim cum sa ne mearga noua mai bine dar nu cum sa Nu le mearga altora. Exceptind ultimul paragraf restul articolului reflecta un anumit mod de gandire socialista. Extrapolind haideti sa sapam si astupam niste gropi sa avem de munca toti. Resursele trebuie alocate eficient, cu banii aia se poate face altceva, somerii respectivi pot presta o munca mai utila decat impachetarea de facturi, o ativitate inutila. Chiar daca acei bani le raman lor o parte se intorc in economie, actionarii aia care primesc dividende mai fac una alta cu banii, se mai investeste ceva in mod real eficient. In plus poate presiunea pe costuri e mai mica si isi mai permit si furnizorii de utilitati sa ofere cresteri salariale sau sa faca ceva in plus pentru societate (social responsability sau cum se numeste). Lucrurile sunt gri, e clar dar daca stam cu ochiul pe capra vecinului sperind sa nu faca prea mult lapte nu avansam deloc...asa am facut 50 de ani, am trait cu mana in buzunarul celuilalt toti, in bucla si cred ca vedem rezultatele cu ochiul liber. Probabil postul se baneaza dar poate reflectezi putin la ce am scris in el, chiar si o secunda poate conta. Multumesc

    RăspundețiȘtergere