luni, 8 martie 2010

Cum sa pici de prost la un test de inteligenta

"Buna Cristian! Am descoperit un site foarte interesant.
Poti sa iti verifici IQ-ul si chiar poti face si bani!
Eu am obtinut 110. E chiar foarte usor. Da click pe linkul de mai jos, fa testul, si spune-mi si mie ce punctaj ai obtinut".

Ce vedeti mai sus reprezinta continutul unui mail primit sambata seara. Nu sunt mare fan al testelor de inteligenta care imi intra in casuta postala ca spam, mai ales ca parerea buna pe care o am despre mine nu este de nezdruncinat. Dar cum era sfarsit de saptamana si chiar n-aveam altceva mai bun de facut, mi-am zis sa imi incerc totusi puterile cu cele 30 de intrebari ale testului. Zis si facut, pierd vreo 30 de minute cu respectivele intrebari (destul de usurele zic eu) si astept incordat sa vad rezultatul: sunt foarte destept sau doar destept?

Nu mai ca, surpriza! "Pentru a afla IQ-ul dvs, trimiteti un simplu SMS si introduceti codul pe care il primiţi ca si raspuns in casuta de mai jos. In afara de IQ, veti afla si semnificatia valorii sale precum si pozitia dvs. raportat la populatia umana".

Adica sunt luat de prost inainte de a primi scorul inteligentei mele! Derulez pagina si vad confirmarea in partea de jos, in zona invizibila initial: "Pret: 3 EUR + TVA! ". Misto schema, nu? Cine mai era dispus sa piarda 30 de minute din viata daca stia din start ca scorul testului vine dupa achitarea a 3,5 euro net? Miscarea e destul de inteligenta insa, obositi dupa flotari logice, poate sunt naivi care nu observa costul aferent (cum spuneam, tariful e bine ascuns, te poate lua valul credulitatii dand respectivul SMS convins fiind ca scorul iti va parveni gratis-desi, in acest caz, rezultatul de la testul de inteligenta ar trebui corectat cu un anumit coeficient zic eu) si pica in plasa baietilor de la iq-test.ro.

Fluierand a paguba dupa timpul pierdut, mai rasforiesc repede site-ul capcana. Si ce vad la categoria Istorie: "aproximativ 50% din populatie au (nu cumva "are"? ori gramatica e pentru prosti?) o valoare medie a IQ (deci 90-110). In jur de 13% din populatie intra in categoria intre 110 si 139 si 1,5% din locuitorii planetei ating scorul nivelului de geniu. Inteligenta redusa este definita de scoruri intre 80 si 89. Scoruri sub 70 desemneaza, in ordine descrescatoare, stupizi, idiotie şi imbecilitate. Stupizii sunt educabili si pot fi antrenabili; idiotii sunt antrenabili in timp ce imbecilii nu sunt nici educabili nici antrenabili".

Ii invit pe organizatori sa ne comunice ce scoruri au inregistrat cei care au trimis pana acum SMS-uri de 3,5 euro. Sunt "antrenabili"? Pe site, in momentul in care completezi testul ai si optiunea "sari peste intrebare" in situatia in care nu ai un raspuns iar intrebarea in cauza pare o piedica insurmontabila pentru inteligenta ta. Sarind peste 29 de intrebari in mod experimental si raspunzand doar la ultima am obtinut o concesie din partea sistemului: avertizarea privind costul de 3 euro plus TVA a fost plasata in partea vizibila a paginii, fara sa mai trebuiasca sa derulez pentru a observa tariful. Bine ca exista intelegere macar pentru utilizatorii saraci cu duhul!

Si inca ceva: cei care au gandit afacerea s-au gandit la un efect in lant, propunand comisioane celor care le furnizeaza click-uri pentru site-ul cu teste de inteligenta. Ia uite, asta e chiar o initiativa buna, nu mi-ar strica si mie un ban in plus in situatia de fata. Stie cineva adresele de mail la care raspund domnii Boc, Videanu, Vladescu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu