Black Friday a ajuns sinonim cu discontul iar unii retaileri îl folosesc abuziv pentru a prinde în plasă amatorii de chilipiruri (Black Friday de primăvară, vară, etc).
După ce majoritatea marilor comercianți de electrocasnice și gadgeturi IT a furat startul anul trecut de Black Friday, mutând evenimentul cu o săptămână mai devreme decât corespondentul său din SUA (a fost pe 22 noiembrie 2013 în România), iată că rețeta unui succes de marketing și vânzări a ajuns să fie replicată și în alte anotimpuri. Am avut cu o săptămâna în urmă un Black Friday de ...vară la Altex, după ce compania lansase anterior unul de primăvară, la concurență cu Iepurașul de Paște. Două observații se pot face aici:
Black Friday a ajuns să fie sinonim cu „reducere”. Există însă o deosebire esențială între amplitudinile reducerilor: față de Black Friday-ul clasic, din noiembrie, cele organizate în alte anotimpuri și sub diferite pretexte au procente lipsă mult mai puține. Orice se vinde sub sloganul de Black Friday exportat în alt sezon, nu oferă mai mult decât o campanie periodică de reduceri simbolice, amatorii de chilipiruri fiind însă momiți cu amintirea unor mici „afaceri” posibile în perioada veritabilului Black Friday (și acestea palide însă în comparație cu disconturile ce se practică în SUA în acel moment).
Concluzia? La pomul lăudat nu va duceți cu sacul, chiar dacă acesta a fost rebotezat „Black Friday”, deoarece ulciorul nu merge de multe ori la apa reducerilor „irezistibile”.
Pe ce canale ați aflat de ultimul Black Friday? Poate că dintr-un spot media, poate vizitând magazinele comercianților. Sunt șase mari însă să aflați dintr-un newsletter primit prin poșta electronică după ce ați avut imprudența să va treceți adresa de mail în lista retailerului, tentat de promisiunea unei reduceri modeste, a unui concurs cu premii sau pur și simplu „free”.
Cine se simte vulnerabil la campaniile mai mult sau mai puțin promoționale, cine este în pericol să facă achiziții compulsive, ar fi bine să renunțe la toate aceste newslettere sau, dacă vrea neapărat o mică reducere la primul obiect cumpărat, să folosească un e-mail de rezervă, unde nu intră frecvent și unde să se colecteze spamurile de marketing, fără să mai riște ca acestea să-i facă cu ochiul permanent.
Consumerismul romanesc este arhicunoscut de catre conducerile marilor corporatii. Si exploatat in consecinta. Dar ar fi bine, pentru buzunarele noastre, sa regandim cheltuielile: http://mnmlistro.blogspot.ro/2014/04/regandirea-necesitatilor.html
RăspundețiȘtergereIata si de ce: http://mnmlistro.blogspot.ro/2014/06/5-motive-sa-regandesti-necesitatile-tale.html
Altfel sa nu ne (mai) plangem ca nu ne raman firfirei prin buzunare...