luni, 4 august 2014

Newsletterul, carlig de marketing

Poți profita de discounturile și reducerile aduse de abonarea la newsletterele retailerilor numai dacă plănuiești o achiziție. După, e mai bine să te dezabonezi.
Mai multe companii de comerț on-line oferă reduceri de câteva procente sau câteva zeci de lei dacă te abonezi la newsletterele lor. După care începe bombardamentul. Săptămână de săptămână (uneori de mai multe ori pe săptămână) vei afla ce reduceri-bombă, ce promoții la articole de care nu ai nevoie ți s-au pregătit. Și, bombardat constant, vei sfârși prin a cumpăra câte ceva, mai ales că nu ai cum să testezi în magazin cărțile, tabletele, telefoanele, etc vândute on-line.
Cumpărăturile cu cardul au în plus dezavantajul că te forțează să te desparți mult mai ușor de bani decât în cazul în care ar trebui să treci prin mână bancnotele înainte de a le înmâna vânzătorului.
Una peste alta, newsletterele reprezintă un cârlig de marketing pentru tot soiul de oferte, din ce în ce mai personalizate. Asta deoarece sistemele informatice ale retailerilor au început să monitorizeze și obiceiurile de consum iar reducerile promovate agresiv în newsletter vor începe să se diferențieze în funcție de client, de achizițiile sale anterioare sau de preferințele care rezultă din modul în care navighează pe site-ul retailerului.
Să nu ne abonam la niciun newsletter? Nu susținem asta. E bine să te abonezi doar dacă plănuiești o achiziție iminentă, vrei să fii la curent cu ultimele oferte și să prinzi și o mică reducere. După ce ai terminat cumpărăturile, sfatul nostru este să te dezabonezi însă urgent dacă nu vrei să dai repede înapoi banii economisiți mulțumită newsletterului săptămânal, la prima achiziție de care nu ai nevoie, făcută doar pentru că reducerile erau i-re-zis-ti-bi-le.

Un comentariu:

  1. Totul este făcut ca să te facă să le dai banii. Newsletterele sunt mici copii. Este o întreagă artă și industrie. Totuși ar fi bine să alegem, așa cum și Dvs ați precizat, reținerea de la consum, adică minimalismul - http://mnmlistro.blogspot.ro/2014/04/consumerism-vs-minimalism.html
    Dar oare câți pot vedea asta? Puțini, foarte puțini.
    Pentru că: http://mnmlistro.blogspot.ro/2014/06/risipitorii.html
    Dar, să avem răbdare...

    RăspundețiȘtergere