În
mod uzual, reducerile pe un asemenea card ocileaza între 5-20%. Citește
mai jos despre ce ar trebui să ai în vedere când ești în posesia
unuia.
La farmacie, hipermarket, chiar și la magazinul din colț ești momit cu cardul de fidelitate. Principiul sau de funcționare e simplu: îl folosești cât mai des și primești o reducere (uneori aceasta crește progresiv în funcție de valoarea cumpărăturilor) sau puncte bonus care îți dau dreptul, prin acumulare, să achiziționezi produse gratis. Cât de mare e discountul pe un astfel de card de fidelitate? Din experiența proprie de vânător de reduceri, acesta variază între 5-20% în majoritatea cazurilor. Sub 5% cu greu s-ar mai putea numi discount iar peste 20% deja s-ar intra în categoria “promoțiilor”, “mega-reducerilor”, “Black Friday”, etc.
La ce trebuie să ai grijă când ești în posesia unui astfel de card? În primul rând, la cardurile concurenței. La prețuri apropiate între 2 farmacii de exemplu, contează dacă prima oferă carduri de fidelitate cu discount de 15% iar cea de-a doua are carduri mai “sărace”, cu numai 5% discount. Apoi, la prețurile fără discount de la alți comercianți. Nu te încânta prea tare să ai discount de 10% de exemplu raportat la un preț fixat strategic cu 20% peste media pieței.
Concluzia? Cardul de fidelitate este un instrument util cât timp nu duci fidelizarea până în pânzele albe, renunțând să mai faci comparații ("studii de piață") între oferte. Altfel, există riscul ca respectivul card să se transforme din instrument pentru economisire în stimulent pentru cheltuieli inutile.
La farmacie, hipermarket, chiar și la magazinul din colț ești momit cu cardul de fidelitate. Principiul sau de funcționare e simplu: îl folosești cât mai des și primești o reducere (uneori aceasta crește progresiv în funcție de valoarea cumpărăturilor) sau puncte bonus care îți dau dreptul, prin acumulare, să achiziționezi produse gratis. Cât de mare e discountul pe un astfel de card de fidelitate? Din experiența proprie de vânător de reduceri, acesta variază între 5-20% în majoritatea cazurilor. Sub 5% cu greu s-ar mai putea numi discount iar peste 20% deja s-ar intra în categoria “promoțiilor”, “mega-reducerilor”, “Black Friday”, etc.
La ce trebuie să ai grijă când ești în posesia unui astfel de card? În primul rând, la cardurile concurenței. La prețuri apropiate între 2 farmacii de exemplu, contează dacă prima oferă carduri de fidelitate cu discount de 15% iar cea de-a doua are carduri mai “sărace”, cu numai 5% discount. Apoi, la prețurile fără discount de la alți comercianți. Nu te încânta prea tare să ai discount de 10% de exemplu raportat la un preț fixat strategic cu 20% peste media pieței.
Concluzia? Cardul de fidelitate este un instrument util cât timp nu duci fidelizarea până în pânzele albe, renunțând să mai faci comparații ("studii de piață") între oferte. Altfel, există riscul ca respectivul card să se transforme din instrument pentru economisire în stimulent pentru cheltuieli inutile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu