sâmbătă, 24 aprilie 2021

Aplicația Dana Budeanu....Mai mult deca crezi, mai ieftin decât pare

Primul impuls după descarcarea aplicației Verdict din Google Play a fost de iritare. Cum sa ceara nene cineva 200 de lei abonament anual pentru o aplicație? Ce, e Netflix? Mă rog, acolo e vreo 10 euro pe luna (pentru 2 ecrane simultan) și ar fi mai mult decât dublu, dar înțelegeți ideea. Ceva scump. Cam ca HBO Go prin furnizorii de cablu (14 lei pe luna la Digi versul 17 lei pentru Verdict App). Mă rog, pot compara și cu You Tube Premium unde plătești 26 lei pe luna ca sa nu mai fi stresat cu reclame (sau vreo 8 lei dacă te dai rezident indian pe baza de VPN). Deci nu e ieftină am stampilat-o instant. Si, in plus, se plateste anualm, nu lunar. Totuși, ce ofera? 

Ei bine, aici am avut cu adevărat o surpriza. Pentru ca nu e doar binecunoscutul Verdict Politic împachetat într-o aplicație în loc să fie gazduit de Știri pe Surse. Plus pamfletele cu ametite și mafioti și rubricile de moda. E mult mai mult. E Verdictul Smart unde găsești uneori analize dureros de actuale și de bine inchegate despre starea natiunii (vezi „State Esuate”). Sau productiile lui Paul Hitter, cu amestecul lor de exasperare și umor de buna calitate (vezi Liniștea dinaintea războiului și Mi-am salvat copiii). Este verdictul Lifestyle unde găsești chestii care au mai degrabă o amplenta culturala (vezi scrisoarea lui Chaplin, articolele despre regina Elisabeta, etc). E apoi Verdictul Media unde găsești o selecție a articolelor relevante de aici și aiurea și pe care le scapi de cele mai multe ori din vedere dacă nu ai o revista a presei profesionista în fata (va recomand „0,3% iau, 0,002% mor”), articole din care se alege uneori praful de mitul covid cultivat prin presa istericoida.

Ce ar mai fi de spus?Cu toata reticenta de a ma abona, dupa ce am descarcat si am platit pentru aplicatie am pierdut cateva ore bune rasfoind articolele mai vechi (nu am vazut decat un verdict politic in prima zi, mi s-au parut mai interesante textele). 

Pe partea tehnica, ca orice aplicatie platita din magazinul Google, odata achizitionata poate fi vizionata pe toate ecranele dispozitivelor contectate la acelasi cont Google ca al platitorului. Deci o poti da si familiei, sotiei, copiilor. Din setarile Google poti opta ca platile sa se faca cu o verificare suplimentara (asta daca te temi sa nu cumpere cei mici aplicatii din magazin), cu amprenta sau parola, si iti poti seta  un cont google nou numai pentru asta, ca sa nu iti imprastii mesageria pe mai multe dispozitive daca deja foloseai google mail. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu