marți, 8 iulie 2014

Gratuitatile, pretext pentru taxe noi. Studiu de caz: disperatii de la UPC

UPC este o companie cunoscuta, printre greii operatorilor de cablu. Pentru a-si pune sub presiune concurenta, UPC s-a gandit sa-i smulga in urmatorii 5 ani o felie din publicul captiv dezvoltand un parteneriat cu posturile care au achizitionat drepturile de transmisie pentru Liga I din fotbalul autohton. Dupa parerea multora, un pariu cam riscant avand in vedere costurile retransmisiei si interesul tot mai firav pe care il starneste campionatul local.

Ei bine, partea interesanta acum urmeaza. Abonatii care vor sa vada toate meciurile de fotbal vor trebui sa achite un abonament lunar suplimentar de 10 lei (anterior, RCS-RDS le oferea in interiorul pachetului de baza, fara adaosuri de pret). Cum interesul abonatilor este, se pare, pe masura calculelor si a cheltuielilor cu retransmisia bugetate de UPC, compania apeleaza la mici strategii pentru cresterea incasarilor.

O astfel de strategie am experimentat pe pielea mea. Este vorba de oferirea cu titlul gratuit a unui serviciu suplimentar pentru o luna (internet de mare viteza-150 Mbps-in cazul meu) simultan cu notificarea clientilor in acest sens (daca nu te trage nimeni de maneca nu prea afli ca internetul iti alearga mari repede) dupa care, in luna urmatoare, UPC a inceput sa factureze senina serviciul in cauza. Cine nu a anuntat din timp ca nu are nevoie de asa ceva sau nu a intrebat ce urmeaza dupa luna de serviciu gratuit, s-a trezit pe factura cu 5 lei in plus la plata. Probabil ca multi ii vor plati mai departe din inertie fara sa se mai intrebe cum de le-a crescut subit valoarea facturii iar o parte din abonati vor suna ulterior sa renunte la serviciul in cauza. Una peste alta, ceva profit pentru UPC.

Morala? Orice produs/serviciu oferit poate fi un carlig de marketing pentru a percepe ulterior plati in contul sau. Problema in cazul UPC este ca nu si-a asteptat clientii sa solicite mai intai acest serviciu oferit initial gratuit ci s-a grabit sa il bage pe gat propriilor abonati imediat ce a expirat „perioada de proba”.

ps: UPC va folosi aceeasi schema pentru a impune postul ce transmite meciurile de fotbal din campionatul intern (taxa suplimentara de 10 lei, cu o luna de gratuitate initial si apoi tarifare suplimnetara fara acordul clientilor-acestia sunt invitati sa sune sa se dezaboneze daca nu le convine). Poate va faceti careva timp pentru o reclamatie la ANPC, ca lucrurile nu sunt deloc cuser. 

5 comentarii:

  1. UPC sunt singurii care au curaj sa incerce sa schimbe ceva pe piata media din Romania, introducand acest sistem de pay-per-view. Nu are toate proprietatile celui occidental, dar oricum e ceva de laudat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pay per view e daca aleg eu, nu daca mi se baga pe gat

      Ștergere
  2. Am citit ca poti trimite doar un SMS pentru a beneficia sau a renunta la aceasta optiune...nu e tare treaba asta? Mai scapam si noi de statul pe la casierii degeaba?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma nu cred ca sunt disperati. Eu cred ca toate miscarile astea sunt bazate pe niste calcule destul de bine fundamanetate. Stiu care este cererea pentru Liga 1 si stiu pe ce venituri se pot baza. La nivelul asta deciziiile nu se iau de genul 'hai sa vedem ce o sa fie'.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pstacilor UPC pt participare...nimic despre japca taxarii suplimentare?

    RăspundețiȘtergere