Avem asa: doi oficiali americani in vizite de felicitari
pentru Johannis scapa porumbelul (vrem sa colaboram cu Presedintele si noul sau
Guvern), Isarescu anunta vremuri ceva mai dure pentru leu (de la nu vad de ce
ar creste a trecut la nu stiu cum de se mentine in culoarul 4,4-4,44) iar
bugetul e greu de facut cu toate pomenile electorale incluse.
Pentru a compensa presiunile in crestere din partea noului
partid liberal altoit cu vechii pedelisti (incurajate de stapanii de la Washington)
si nemultumirile electoratului, Ponta are doar sansa copierii strategiei Orban.
Masuri dure anti-monopoluri straine, taxe pe banci si distribuitorii de
electricitate cu marje nesimtite si un discurs axat pe independenta si apararea
intereselor nationale si nu achiesarea orbeste la cele ale “partenerilor
strategici”.
Cam greu de crezut din partea lui Ponta ca va capata brusc
cojones, mai ales ca a tot practicat pana acum filozofia capului plecat, dar e
singura lui sansa de a nu fi maturat odata cu partidul. Oricum, s-a vazut ca
simplele pomeni electorale tintite spre publicul traditional si majoritar defavorizat
al PSD-ului nu mai ajung, trebuie ceva si pentru generaria Feisbuc (cocosata de
rate, cu facturi kilometrice la utilitati-spre deosebire de votantii din rural
care s-au obisnuit cu lipsa lor) care altfel voteaza cum dicteaza posesorii de
butoane pentru social media.
Cum ne-au pacalit de data asta?
Au ajuns sa ma pasioneze strategiile de manipulare in masa dupa episodul 16 noiembrie. Cat de eficace ar fi o campanie in social media, tot nu explica transformarea generatiei faisbuc intr-o saptamana, din "ma pis pe el de vot" in "imi luati votul, imi luati dreptul la existenta", cum bine observa autoarea blogului Filosofie pe bordura. S-a genarat cu mare maiestrie o emotie colectiva care s-a propagat fulgerator si aici am nevoie de voi-linkuri, materiale pe tema asta, orice ar putea sa descalceasca ingineria asta sociala. Din zona new-age ar fi o explicatie: la nivel subtil suntem toti conectati iar o emotie destul de puternica indusa unui grup reprezentativ se transmite repede, contagiunea e gata. Parca as vrea insa ceva si din sfera psiho-sociologiei traditionale, lucrari in domeniu, ce gasiti....
O alta nedumerire: avem o populatie de 20 milioane (in rezultatele preliminare ale referendumului apareau intial 19 milioane dar au mai facut ajustari, au mai recuperat din datele de la institutiile publice, etc) si nu mai putin de 18 milioane romani cu drept de vot (plus 500.000 in strainatate). Din cele 18 milioane din listele electorale neactualizate (plus morti, plus “dubluri”, etc), se aflau prin Romania cu cel putin 3 milioane mai putini, vorbesc de capsunari, menajerele din Italia, etc (nu cred ca s-au intors prea multi sa voteze iar la sectiile amenajate au venit doar 400.000). Mai raman vreo 15 milioane din care au venit deci la vot spre 13 milioane. IMENS! Peste 80% din populatia disponibila sa voteze prin tara. Daca mai scot majoritatea adolescentilor de 18-19 ani si a batranilor de peste 85, ajungem la ideea ca au votat spre 90%. Ce eficiente sunt campaniile “Votesti” si isteriile feisbuciste, mai ales in mediul rural! Si Ceausescu ar fi considerat decenta o asemenea prezenta!
Cum ne-au pacalit de data asta?
Au ajuns sa ma pasioneze strategiile de manipulare in masa dupa episodul 16 noiembrie. Cat de eficace ar fi o campanie in social media, tot nu explica transformarea generatiei faisbuc intr-o saptamana, din "ma pis pe el de vot" in "imi luati votul, imi luati dreptul la existenta", cum bine observa autoarea blogului Filosofie pe bordura. S-a genarat cu mare maiestrie o emotie colectiva care s-a propagat fulgerator si aici am nevoie de voi-linkuri, materiale pe tema asta, orice ar putea sa descalceasca ingineria asta sociala. Din zona new-age ar fi o explicatie: la nivel subtil suntem toti conectati iar o emotie destul de puternica indusa unui grup reprezentativ se transmite repede, contagiunea e gata. Parca as vrea insa ceva si din sfera psiho-sociologiei traditionale, lucrari in domeniu, ce gasiti....
Cum de au gresit asa tare sondajele? Bonus:
Ceausescu ar fi multumit
Avem asa: 5 sondaje efectuate in ziua alegerilor si
popularizate la televizuni. 1 il are castigator pe Ponta, 3 pe Johannis si unul
meci nul. Cel mai optimist pentru Johannis ofera la ora 21-52% (TVR), iar al
doilea (Digi) doar 51,6%. La RTV, actualizarea de la ora 21 da 51% pentru Johannis.
Realitatea ii scoate la egalitate (50-50) iar la Antena 3 Ponta are prim planul
(50,5%). Cu alte cuvinte, Johannis pleca cu un avans ce oscila intre 2-4% in
cele trei variante castigatoare, cu un usor handicap de 1% in sondajul contrar
tendintelor. Au fost in final 10 procente, cu toata diaspora inclusa (cam 3%)
ce nu facea parte din optiunile testate, diferenta este oricum imensa.
O alta nedumerire: avem o populatie de 20 milioane (in rezultatele preliminare ale referendumului apareau intial 19 milioane dar au mai facut ajustari, au mai recuperat din datele de la institutiile publice, etc) si nu mai putin de 18 milioane romani cu drept de vot (plus 500.000 in strainatate). Din cele 18 milioane din listele electorale neactualizate (plus morti, plus “dubluri”, etc), se aflau prin Romania cu cel putin 3 milioane mai putini, vorbesc de capsunari, menajerele din Italia, etc (nu cred ca s-au intors prea multi sa voteze iar la sectiile amenajate au venit doar 400.000). Mai raman vreo 15 milioane din care au venit deci la vot spre 13 milioane. IMENS! Peste 80% din populatia disponibila sa voteze prin tara. Daca mai scot majoritatea adolescentilor de 18-19 ani si a batranilor de peste 85, ajungem la ideea ca au votat spre 90%. Ce eficiente sunt campaniile “Votesti” si isteriile feisbuciste, mai ales in mediul rural! Si Ceausescu ar fi considerat decenta o asemenea prezenta!
"Săracu" Ponta a crezut că dacă o suge cu grație Licuriciului va primi prăjiturica :))
RăspundețiȘtergereDacă își ținea măcar una (ultimele 2 erau foarte dificil de rezolvat) din cele 3 mari promisiuni: fără RMGC, fără gaze de șist, fără FMI ar fi fost mult mai greu de dărâmat.
De acord că ar fi singura șansă. În asta ar consta de fapt doctrina social-democrată. Poate ar trebui să meargă și pe direcția enunțată de Stiglitz: taxe mai mari pentru corporații + exploatări de resurse și mai mici pentru muncă.
Personal cred că e foarte improbabil pentru că nu pare genul de om cu "cojones" și ar fi măturat imediat de niște "revolte spontane".
Ponta e terminat, iar partidul e într-un deficit colosal de imagine. Va trebui ca "greucenii" de la PDL (vopsit în PNL) să ajungă la guvernare și să ne aducem aminte de ce dezastre pot genera ei.
PSD are nevoie de o schimbare generală de paradigmă.
Stau să mă-ntreb totuși la episodul nesuplimentării secțiilor de votare în diaspora (după primul tur).
RăspundețiȘtergereSă fi fost ceva cârtițe sau doar amatorism/prostie (pe ideea: las` că ne iese și cu un mic scandal) în cercurile de decizie PSD?
Chiar și în cazul în care Ponta ar fi câștigat ar fi urmat proteste gigantice (vezi Ucraina 2004) din cauză că mii de oameni n-au putut vota. Erau imediat bătuți pe spate să fac-un pas înapoi.
Adică să fi fost chiar atât de bătuți în cap (cică avea și ceva consultanți americani de PR) încât să nu conștientizeze impactul devastator al sutelor de oameni care stau la coadă? Mai ales că "pregătirea terenului" cu articole/poze despre/cu cei care stau la coada în diasporă începuse deja cu vreo săptămână înainte. Suficient căt să ajungă la "melting point" în ziua turului al II-lea de scrutin.
sunt 500.000 de romani cu domiciliul in strainatate, pentru aia se fac sectiile....de asta nu a suplimentat nimeni sectiile, legea prevedea la cati votanti se facea o sectie...impactul oamenilor care stau la coada a fost modest la alte alegeri...sigur, nu s-a insistat atunci cu feisbucul, doar cateva televiziuni au mai dat ceva reportaje...
RăspundețiȘtergereCristi,
ȘtergereIn Italia cei din ambasada romana stiu ca au 1 milion de romani cu acte si inca spre 500k fara acte (asta de la un prieten care lucreaza acolo).
Asa ca rahatul cu DOAR 500k romani in strainatate pica.
Cei 500k de romani probabil sint cei care s-au dus sa declare domiciliul in strainatate cind au plecat din tara.
"Impactul oamenilor care stau la coada a fost modest la alte alegeri."
ȘtergereLa cele precedente, da. Eu mă refeream însă la al 2-lea tur.
Dar deja din turul 1 se observase o creştere semnificativă de trend şi era de aşteptat circul făcut de majoritatea mass-mediei. Era clar că va ieşi bâlci şi că ăla va fi un argument hotărâtor pentru nehotărâţi.
Stau să mă-treb dacă cineva din stafful PSD (d-l Meleşcanu?) a făcut intenţionat în aşa fel încât să nici nu dea impresia că urmează să suplimenteze şi să toarne mai mult gaz pe foc.
Sau poate că "după război mulţi viteji se arată"
S-au aratat de mult mecanismele de manipulare si dirijare a maselor.
RăspundețiȘtergereProblema a fost pana in epoca moderna faptul ca trebuia sa aduni indivizii in acelasi loc (fizic), pentru ca acestia sa se transforme intr-o masa.
Un pas intermediar a fost facut prin inventarea mijloacelor de comunicare in "masa" (ziare, radio, televiziune). Problema acestora era ca, desi asigurau transmiterea mesajului catre masa, nu puteau asigura si propagarea acestuia in cadrul masei in timp real, ci in timp, prin interactiunea ulterioara a indivizilor.
Retelele de socializare de azi au depasit acest handicap, ele asigurand conexiunea dintre indivizi in timp real. De asemenea,, au depasit si problema anterioara, masa fiind prezenta in permanenta in acelasi loc (de asta data virtual).
Acum cine are o treaba cu masa, stie unde o gaseste. Mai mult are direct acces la ce gandeste ea.
simplu