Am avut curiozitatea sa urmaresc in direct, la prima ora,
strategia de marketing a celui mare mare magazine on-line (eMag) iar
concluziile sunt cam descurajante pentru amatorii de reduceri
i-re-zis-ti-bi-le.
Stiam ca urmeaza ca eMag sa deschida dimineata pravalia cu
reduceri. Cel mai probabil intre 6,30-7,30 asa ca mi-am lasat sacosa virtuala
la usa
magazinului on-line de la 6,30. De cu seara, mai multe bloguri pentru gadgetari
publicau liste cu reducerile de top pregatite de retailer, probabil
contra-cost, ca orice advertorial. Ochisem la eMag un laptop Acer la 499 lei,
redus cu 50% (cel mai mic pret la concurenta pentru aceeasi marca il gasisem la
Altex, unde se vinde in saptamana aceasta cu 799 lei), un televizor led Toshiba
cu diagonala de 80 cm tot la 499 lei (reducerea era comparabila, procentual) si
un Expresor de cafea la numai 50 lei (redus de la 240 lei).
Ei bine, ce s-a intamplat pe teren? In jur de ora 7 site-ul
s-a deschis cumparatorilor moment in care conexiunea mea s-a infundat brusc.
N-am putut accesa site-ul cam 5 minute, iar cand s-a redeschis pentru mine,
laptopul, expresorul, televizorul erau pe stoc epuizat. De ce se intampla asta,
pentru ca si la celelalte magazine cu promotii-beton stocurile se dovedesc
anemice spre inexistente? Probabil ca acestea functioneaza doar ca niste
carlige de marketing (pretul este sub cel de cost sau macar cel impus de
producator astfel incat retailerul isi asuma pierderi pentru a se promova de
Black Friday iar stocurile sunt in mod "natural" limitate). Omul se scoala cu noaptea in cap tintind achizitiile in cauza
dar cand nu le mai vede, nu pleaca totusi cu mana goala daca tot a investit
energie in Black Friday, ci ia si el ce mai e pe site. Iar “ ce mai e pe site”
cu reducere decenta e in destule cazuri lichidare de stoc, produse vechi,
reduse doar pentru a scapa producatorul si retailerul de ele.
Revin la produsele cu stoc epuizat. Lipsit de reperele mele
(televizorul, laptopul, expresorul) am mai aruncat cate o privire pe site si am
remarcat inca un fenomen interesant. Am descoperit ca alte produse cu stoc
epuizat nu mai erau afisate pe emag.ro (probabil pentru a nu descuraja amatorii
de chilipiruri care ar fi constatat ca au pierdut de fapt mai multe trenuri), precum
se intampla cu cele din listele cu mari reduceri scapate cu cateva ore inainte
pe blogurile de specialitate si care nu se puteau volatiliza de vreme ce fusesera promovate. Exemplu: am remarcat la un moment dat doua
tablete Lenovo cu pret redus peste 40%, la 299 si 249 lei, ce au disparut in
prima ora de pe site, fara sa mai apara ca “stoc epuizat” cum se intampla cu
laptopul de 499 lei, televizorul, expresorul de 49 lei. Laptopul in schimb a
reaparut, cu specificatii apropiate-memorie in schimb ceva mai mare, de 4 G in loc de 2G, dar la un pret de peste 900 lei, cu singura
deosebire ca acum era purtator de Windows 8.1.
Legat de chilipirurile eMag mai am de facut o observatie.
Laptopul este aproape cea mai ieftina configuatie posibila in anul de gratie
2014, cu doar 2G de RAM si fara unitate optica. Televizorul Toshiba este
plimbat des de eMag prin diferite campanii promotionale pana acum pretul fiind
coborat doar pana la 700 lei. Este un televizor de marca dar cu performante
modeste, fara elementare tunnere TV.
Concluzia? Daca tot am invatat sa mutam Black Friday-ul
romanesc inaintea celui original, din 28 noiembrie, n-ar fi util ca retailerii
autohtoni sa faca un hei-rup si sa-l puna direct pe 1 aprilie, o alta
sarbatoare… traditionala?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu