sâmbătă, 21 mai 2016

Interviu de duminică Denise Rifai-Mugur Isărescu*

Denise Rifai (DR): Domnule Guvernator, recent a intrat în vigoare legea dării în plată, un act normativ profund incorect din punct de vedere...
Mugur Isărescu (MI): Asta este şi părerea noastră şi comunităţii banc...
DR: Profund incorect din punct de vedere logic, să nu ne întrerupem. Cum adică legea “dării în plată”, că oamenii aia nu mai plătesc deloc, trebuia ca legea să se numească a dării în neplată, nu? Dai casa şi nu mai plăteşti...
MI: De fapt, în opinia mea problema aici este legată de retroactivitate cât şi de de faptul că beneficiază şi cei care ar mai putea plăti, neexistând un prag referitor la...
DR: Să lăsăm chestiunile tehnice, trebuie să vorbim pe limba oamenilor care ne privesc...Ce sunt banii domnule Mugur Constantin?
MI: Banii sunt un mediu de schimb, un mijloc de plată...
DR: Cum adică ”mijloc”? În opinia dumneavoastră plăţile se fac indiferent de mijloc?Nu scopul ar trebui să primeze? Câţi bani încap într-un autobuz domnule Isărescu?
MI: Depinde de rezerva fractionara aplicabilă. Dacă rezerva e mică se pot fabrică bani care să umple foarte multe autobuze...
DR: Să nu divagăm, să vorbim pe înţelesul oamenilor. Veţi fi din nou prim ministru?
MI: Nu, nu am ambiţii politice
DR: Dar obligaţii politice aveţi? Şi vă rog să nu va enervaţi. Dacă eu pot fi calmă poate fi şi BNR calmă.
MI: Nu, nu, sunt independent. Nu răspund în faţa politicienilor.
DR: Ba să le răspundeţi domnule Guvernator, cum vreţi să faceţi treabă dacă tăceţi şi înghiţiţi tot ce va cer ăştia?Să le răspundeţi şi să le spuneţi că nu se poate...Aveţi prieteni la BNR, mai aveţi timp să socializaţi sau vorbiţi doar despre cifre şi după program?
MI: Bineînţeles că am mulţi prieteni la BNR după mai bine de 25 de ani acolo...
DR: Sunteţi acolo de 25 de ani? Şi nu s-a plictisit nimeni? Oricum, vă dau un sfat. Să nu împrumutaţi bani prietenilor din BNR că ştiţi cum se spune, pierzi şi banii pierzi şi prietenii...
MI: Riscul e destul de mic, noi facem cu uşurinţă bani la BNR. Iar dacă ai bani ai şi prieteni....
DR: Dacă tot am vorbit de bani, ce salariu aveţi? Dacă e greu de pronunţat în lei ne puteţi oferi în franci elveţieni...
MI: La noi salariile sunt secrete. Nici în declaraţiile de avere nu le trecem...
DR: Păi, ce treceţi atunci în declaraţia de avere? Lista pentru Moş Crăciun? Mă rog, o ultima întrebare. Am văzut că aveţi mulţi foşti ziarişti la BNR care scriu multe articole ca analişti independenţi prin presa economică. De ce nu-şi face Banca Naţională ziarul ei? “Leul carpatin” ar fi chiar un nume sic
MI: Ne-am gândit şi noi la asta dar există riscul să adunăm mai puţini cititori dacă ne îngrămădim toţi sub acelaşi acoperiş. Plus că ne-am temut să nu cumpere Piperea spaţii publicitare în ziarul nostru cu mesaje gen “Nu citi mai departe, spun numai minciuni” şi noi am fi fost obligaţi să le publicăm, să vadă lumea că suntem echidistanţi...
DR: Mulţumesc, anunţ pe această cale telespectatorii că următorul invitat va fi Carmen Hara.

*interviu imaginar, ca sa n-avem vorbe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu