joi, 20 ianuarie 2011

Doua mostre de marketing financiar

Primesc ieri in cutia de scrisori un plic alb. Cin sa fie cin’ sa fie? Un viitor candidat fara sanse la Primarie? Nu, era Provident, imi batea sansa la usa sa iau un credit cu dobanzi astronomice. Ce m-a facut sa rad amar e insa strategia de marketing. Provident vrea sa lase impresia ca da dar si ofera ceva. In cazul asta un tabel in care sa iti treci veniturile si cheltuielile lunare amanuntit; iar daca da cu minus, stii ce ai de facut-suni la Provident! Ei bine aici e meschinaria. Cum va imaginati ca in ipoteza in care cineva inregistreaza regulat deficit in bugetul personal, va putea se il acopere pe termen lung facand o cheltuiala suplimentara? Practic, banii vor tine cateva luni, iar apoi deficitul anterior va creste sporit de rata lunara.

Sun sunat cu doua zile in urma de un reprezentant Goldring-nu vreau sa cumpar niste actiuni la Fondul Proprietatea? Ba da zic, in calitate de bun crestin vreau sa dau o mana de ajutor desteptilor care au cumparat actiuni la 0,1-0,3 lei; ma ofer sa le iau eu cu 0,8 lei, cat e trecut in raportul Goldring tinta de pret (asa am ajuns si in baza lor de date-cine vroia sa descarce raportul cu FP de pe site-ul Goldring trebuia sa isi lase datele personale, inclusiv telefonul, s-a vazut acum de ce). “Poate vreti atunci sa cumparati ,mai ales ca luna aceasta avem comison de 0,5% la tranzactiile electronice?” aud la celalalt capat al firului, semn ca sarcasmul meu a dat roade. “Poate ca la 0,3 lei mi s-ar parea interesant de luat, ajunge acolo luna asta ca sa beneficiez de comisionul mic?”. “Aaa, nu pot sa va spun, mai vorbim.” Mda.

PS: Apropo de Fondul Proprietarea, ati observat cum in ultimele zile trompeta ZF dar si restul presei de "specialitate" are mare grija ca bizonul potential cumparator de actiuni la listare sa fie bine hranit cu stiri despre FP? Nu conteaza relevanta, stiri sa fie, fie si editoriale, sa facem zumzet cat mai mare sa vada si orbul "oportunitatea" tocmai din Braila.

2 comentarii:

  1. Si eu am primit un plic alb. Numai ca era de la Vanghele, care este; imi zicea la multi ani cu ocazia Craciunului. Cat despre Provident, sa stii ca apar oameni care zic ca sunt fericiti impreuna.

    RăspundețiȘtergere
  2. @cristian: poate in comparatie cu un camatar veritabil, mariajul cu Provident poate parea unul fericit...altfel, sa te bucuri ca ai DAE ca al lor mi se pare o flotare masochista

    RăspundețiȘtergere