marți, 16 februarie 2010
In ce echipa joaca analistii?
Am un prieten analist intr-o societate de brokeraj care mi-a marturisit intr-o zi algoritmul pretului dintr-o analiza proprie: seful ii indicase pretul tinta dorit dupa care aplicase inventiv mai multe discounturi pentru a pica exact pe cifra indicata de superior. Nu stiu daca acest gen de abordare constituie regula, in mod cert insa nu cred ca reprezinta o exceptie. De altfel, de partea cui sunt analistii? Ganditi-va la SSIF-urile care elibereaza nonsalant rapoarte de analiza. Credeti ca sunt platite sa ofere perspective inteligente intregului popor? Au in primul rand clienti de multumit, asa ca raportul ajunge intai la acestia. Cand respira si in presa, clientii brokerului au luat deja pozitii si pot profita de noile intrari pentru a marca profituri.Rapoartele aruncate in presa au acelasi scop: de a permite iesirea unor clienti mai mari. Ce, va imaginati ca in momentul in care o societate de brokeraj afla ca investitorul X, client propriu, are de vandut o cantitate foare mare din actiunile Y, va elabora rapid un raport in care va anunta publicul larg "aveti grija ca actiunile Y vor scadea in perioada urmatoare din cauza presiunii la vanzare"? sau va da publicitatii un raport cu perspectivele optimiste ale companiei si un pret tinta peste 12 luni cu vreo 50% mai mare (ca tot nu mai verifica nimeni pana atunci daca au avut dreptate sau nu)? Nu va imaginati ca agentiile de rating au o mentalitate complet diferita. Companiile platesc gras pentru a fi evaluate si asa se explica cei 3 de A pe care ii aveau tot felul de instrumente si emitenti care s-au prabusit ca piesele de domino in primele luni de criza financiara.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu